Flash oferuje znane z innych programów narzędzia do obróbki grafiki wektorowej - najważniejsze z nich to ołówek
, tekst
i linia . Oprócz tego umożliwia modyfikację istniejących już obiektów przez zmianę grubości koloru obrysu oraz typu wypełnienia, a także przez wyginanie profili lub połączenie kilku kształtów.
Aby zapobiec przenikaniu się kształtów (w przeciwieństwie do innych programów we Flashu linie dzielą się w miejscu przecięcia) można je zgrupować, "utrwalając" w ten sposób całą konstrukcję. Obiekty grupuje się pleceniem
|
lub skrótem klawiaturowym [Ctrl+G], natomiast rozgrupowuje poleceniem
|
lub naciśnięciem kombinacji [Ctrl+B].
Większość akcji związanych z animowaniem obiektów wymaga operowania tzw. symbolami
(Symbol). Są to fragmenty grafiki (statycznej lub animowanej) zapisane w postaci samodzielnych elementów wraz z dodatkowymi właściwościami (takimi jak przeźroczystość czy jasność) i obsługą zdarzeń (dzięki którym można dodać do projektu elementy interakcji). Wszystkie symbole w filmie dostępne są z poziomu biblioteki (Library), którą otwieramy naciśnięciem kombinacji klawiszy
[Ctrl+L]. Raz zdefiniowany symbol może być wielokrotnie wykorzystywany, jakiekolwiek zmiany edycyjne symbolu są automatycznie uwzględniane we wszystkich jego reprezentacjach (Instance).
Dzięki takiemu rozwiązaniu projektanci zaoszczędzą wiele pracy i czasu, a pojemność pliku wynikowego zostanie w dużym stopniu zredukowana. Możliwe jest również wykorzystywanie symboli pochodzących z innych projektów (pod warunkiem, że ich autor udostępnił tę opcję).
Przykład obsługi zdarzeń (powrót do strony głównej kursu):