mapa serwisu

     Flash Kurs

  Łukasz Struk
      (c) 2000
iti@klub.chip.pl

Edycja kształtów

---------------------

  1. Flash oferuje znane z innych programów narzędzia do obróbki grafiki wektorowej - najważniejsze z nich to ołówek Pencil, tekst Text Tool i linia Line. Oprócz tego umożliwia modyfikację istniejących już obiektów przez zmianę grubości koloru obrysu oraz typu wypełnienia, a także przez wyginanie profili lub połączenie kilku kształtów.

  2. Aby zapobiec przenikaniu się kształtów (w przeciwieństwie do innych programów we Flashu linie dzielą się w miejscu przecięcia) można je zgrupować, "utrwalając" w ten sposób całą konstrukcję. Obiekty grupuje się pleceniem Modify | Group lub skrótem klawiaturowym [Ctrl+G], natomiast rozgrupowuje poleceniem Modify | break Apart lub naciśnięciem kombinacji [Ctrl+B].

  3. Większość akcji związanych z animowaniem obiektów wymaga operowania tzw. symbolami (Symbol). Są to fragmenty grafiki (statycznej lub animowanej) zapisane w postaci samodzielnych elementów wraz z dodatkowymi właściwościami (takimi jak przeźroczystość czy jasność) i obsługą zdarzeń (dzięki którym można dodać do projektu elementy interakcji). Wszystkie symbole w filmie dostępne są z poziomu biblioteki (Library), którą otwieramy naciśnięciem kombinacji klawiszy [Ctrl+L]. Raz zdefiniowany symbol może być wielokrotnie wykorzystywany, jakiekolwiek zmiany edycyjne symbolu są automatycznie uwzględniane we wszystkich jego reprezentacjach (Instance).

  4. Dzięki takiemu rozwiązaniu projektanci zaoszczędzą wiele pracy i czasu, a pojemność pliku wynikowego zostanie w dużym stopniu zredukowana. Możliwe jest również wykorzystywanie symboli pochodzących z innych projektów (pod warunkiem, że ich autor udostępnił tę opcję).

Przykład obsługi zdarzeń (powrót do strony głównej kursu):

Do ściągnięcia: [Powrót]

Created by Łukasz Struk - iti@klub.chip.pl

 Początek strony