Odpowiednie zastosowanie symboli może w dużym stopniu ułatwić prowadzenie kontroli nad większym projektem. Część sztuczek związanych z animacją wymaga operowania symbolami. Przede wszystkim jednak korzystanie z nich znacznie optymalizuje cały film: ma on mniejsze rozmiary i szybciej się wyświetla. Chcąc utworzyć symbol z obiektu (kształtu, grupy lub innego symbolu), naciśnij klawisz
[F8], następnie podaj nazwę symbolu, który chcesz utworzyć i jego
zachowanie (dla naszych potrzeb wystarczy na razie typ
- grafika).
Możesz także utworzyć nowy, pusty symbol (służy do tego skrót klawiaturowy
[Ctrl+F8]. Na potrzeby animacji każdy symbol ma wewnętrzną organizację, zbliżoną do organizacji sceny, możesz więc mieć wiele warstw, klatek i obiektów. Dlatego też wygodnie jest tworzyć animację wewnątrz symbolu (w taki sam sposób, jak w przypadku scen) i umieścić go później w scenie, przeciągając symbol z biblioteki
(Library).
Ponieważ symbol może zawierać animację, musisz określić, jak będzie odtwarzana w kontekście całej sceny. W tym celu dwukrotnie kliknij symbol (w kluczowej klatce). Otworzy się okno
Instance Properties, w sekcji
masz do wyboru trzy opcje:
(animacja będzie odtwarzana na okrągło),
(jednokrotne odtworzenie animacji) i
(odtworzona zostanie tylko jedna klatka animacji). W przypadku opcji
musisz podać konkretną klatkę (w polu
obok wyboru opcji); w tym wypadku symbol będzie wyświetlany jako statyczny obiekt (widz zobaczy tylko tę klatkę animacji, której numer podałeś).
W przypadku symboli możliwe jest także uzyskanie pewnych dodatkowych efektów, takich jak jasność czy przezroczystość obiektu. Należy przy tym pamiętać, że wszelkie tego typu zmiany dotyczą wyłącznie jednego (aktualnie edytowanego) symbolu; pozostałe symbole pozostają niezmienione. Aby ustawić poziom przezroczystości symbolu, należy dwukrotnie kliknąć jego obszar (należy przy tym pamiętać, że wszelkie zmiany możliwe są wyłącznie w klatkach kluczowych) i na karcie
wybrać . Regulując poziom przezroczystości, można zobaczyć, jak wpływa to na wygląd obiektu. Oprócz przezroczystości można zdefiniować jasność obiektu
, zabarwienie
oraz kompilację wyżej wymienionych obiektów
.